لینوکس، عشق، برنامه نویسی

لینوکس، عشق، برنامه نویسی

در این وبلاگ مطالبی درباره سیستم عامل لینوکس و همچنین درمورد برنامه نویسی و کامپیوتر مینویسم.

 

 

برنامه نویسی بدون IDE برای خیلی ها قابل تصور نیست، اما در این پست کوتاه، میخواهیم ببینیم که چرا نباید از IDE استفاده کنیم.

 

بسیاری از برنامه نویسان تازه کار (و همچنین حرفه ای)، مخصوصا برنامه نویسانی که دات نت یا جاوا کار میکنن، برای برنامه نویسی از IDE استفاده میکنن. محیط برنامه نویسی Visual studio و Eclipse و Iintellij IDE و Netbeans چهارتا از بهترین ide های شناخته شده برای برنامه نویسی هستن که اکثر زبان ها رو پوشش میدن و میتونید توی اینها با هر زبانی برنامه نویسی کنید.

 

اما ایا میدونستید استفاده از IDE به ضرر شماست؟

درسته که استفاده از IDE و بیلد سیستم ها کار شمارو خیلی راحت میکنن، اما بسیاری از کارها رو پشت پرده انجام میدن و از دید شما پنهان میکنن. IDE ها باعث میشن که نحوه ی کامپایل شدن و اجرا شدن برنامه ها، و بسته بندی و پکیج بندی نرم افزار ها پشت پرده انجام بشه و از دید شما پنهان بمونه و همچنین به دلیل اینکه پروژه های جدید رو با IDE درست میکنید دیگه به ساختار فایل ها و پوشه ها در یک پروژه توجهی نمی کنید و این به ضرر شماست. شما باید قادر باشید خودتون سورس نرم افزارتون رو بصورت مستقیم به کامپایلر یا مفسر بدید. همچنین خیلی از کامپایلر ها تنظیمات و فلگ های زیادی دارن که دونستنش به نفع شماست. زمانی که شما از IDE استفاده می کنید، با یک کلیک پروژه ایجاد میکنید، و با یک کلیک هم پروژه رو کامپایل و اجرا میکنید، غافل از اینکه IDE خیلی کارها رو پشت پرده برای شما انجام میده.

 

به طور کلی ۲ دیدگاه رو میشه در نظر گرفت:

۱- دیدگاه اول میگه که برای شروع برنامه نویسی، حتما باید از IDE استفاده کرد چرا که وقتی کسی تازه کار هست و تازه میخاد برنامه نویسی یاد بگیره، بهتره روی خود زبان و سینتکس برنامه نویسی تمرکز کنه و نباید زیاد اونو درگیر کامپایل و اجرای برنامه ها بصورت دستی کرد، چرا که ممکنه در همون ابتدای کار براش سخت بشه و از برنامه نویسی زده بشه

 

۲- دیدگاه دوم میگه که از همون اول نباید از IDE استفاده کرد تا کاربر از همون ابتدای امر، هم نحوه ی برنامه نویسی با یک زبان خاص رو یاد بگیره، هم نحوه ی کامپایل و اجرای برنامه ها بصورت دستی رو یاد بگیره و هیچ چیز پشت پرده باقی نمونه و اینجوری یادگیریش عمیق تر میشه.


اعتقاد خود من وسط اینها هست. ینی برای شروع برنامه نویسی خوبه که از IDE استفاده بشه (مخصوصا وقتی کسی تازه داره شروع به برنامه نویسی میکنه)، اما بعد اینکه یکم حرفه ای تر شدیم، باید بدون IDE هم برنامه نویسی انجام بشه تا هم با ساختار پروژه ها در یک زبان برنامه نویسی اشنا بشیم، و هم اینکه نحوه ی کامپایل و اجرای برنامه ها رو بلد باشیم و هیچ چیز پشت پرده ای برامون وجود نداشته باشه و بعد از اینکه فهمیدیم پشت پرده چه خبر هست، دوباره میتونیم از IDE استفاده کنیم.

 

توصیه من اینه حداقل ۳ ۴ تا پروژه ی کوچیک رو از صفر تا صد بصورت دستی بسازید و کامپایل و اجرا کنید. (فرقی نمیکنه با چی کار میکنید، سی، جاوا، سی شارپ و ...)

 

لطفا اگر شما هم دیدگاهی در این باره دارید در کامنت ها به اشتراک بزاریدsmiley

 

در پست بعدی به این میپردازیم که چجوری بدون ide با جاوا برنامه نویسی کنیم

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی