لینوکس، عشق، برنامه نویسی

لینوکس، عشق، برنامه نویسی

در این وبلاگ مطالبی درباره سیستم عامل لینوکس و همچنین درمورد برنامه نویسی و کامپیوتر مینویسم.

جمعه, ۲۹ بهمن ۱۴۰۰، ۱۱:۳۳ ب.ظ

 

فصل اول

 

مقدمه

 

 

سلام. به این آموزش متنی خوش اومدید. در این مجموعه پست ها، یاد می گیریم که چگونه یک پروژه ی java  رو از صفر تا 100 بصورت دستی (بدون IDE) ایجاد، و کامپایل، و اجرا کنیم و سپس از برنامه خروجی گرفته و تبدیل به یک فایل JAR بکنیم. و همچنین چگونه از لایبرری های jar استفاده کنیم.

 

در این اموزش، نکات زیادی یاد خواهید گرفت که شاید پس از سال ها برنامه نویسی در جاوا هنوز نمی دونستید! این آموزش در ۸ فصل نوشته شده و توصیه می کنم فصل ها رو به ترتیب برید جلوwink.

 

 

قبلا در این پست توضیح دادم که چرا نباید از IDE استفاده کنیم و برای همین قصد ندارم دوباره همون مطالب رو تکرار کنم. اگر نمی دونید چرا باید یک پروژه ی جاوا رو بصورت دستی ایجاد کنید، حتما به اون پست سر بزنید.

 

من در این آموزش ها از jdk  ورژن  1.8  استفاده کردم، چون jdk 9  یه مقدار ساختارش فرق کرده، بنابراین ساختار پروژهای جاوا ۸ با جاوا ۹ (و بالاتر) فرق کرده. ولی جای نگرانی نیست، من هردوتاش رو توضیح میدم، شما فقط قدم به قدم با آموزش ها همراه باشید.

 

همچنین سیستم عامل من لینوکس هست ولی شما می تونید در ویندوز هم به راحتی این آموزش ها رو پیاده سازی کنید.

 

 

 

توجه: دقت کنید که این پست برای اموزش جاوا نیست. من فرض رو بر این گذاشتم که شما جاوا رو از قبل بلد هستید و میتونید پروژه های جاوا رو در Eclipse یا Intellij یا Netbeans به راحتی انجام بدید. پس اگر جاوا رو بلد نیستید و قبلا کار نکردید و نمیتونید توی این IDE ها پروژه بسازید، این آموزش به در شما نمیخوره.

 

 

و نکته ی آخر:

اگر بخواهیم بصورت دستی همه ی کارها رو در جاوا انجام بدیم، لازم است که با چندین مفهوم، قشنگ اشنا باشیم، از جمله مفهوم پکیج در جاوا، مفهوم کامپایلر، مفهوم مفسر، مفهوم ادرس فعلی در شل یا current working directory و اینجور بحث ها،  که  من در فصل های بعدی درباره هر کدام از این ها مفصل توضیح دادم. پس با من همراه باشیدsmiley

 

بازگشت به فهرست اصلی

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی