لینوکس، عشق، برنامه نویسی

لینوکس، عشق، برنامه نویسی

در این وبلاگ مطالبی درباره سیستم عامل لینوکس و همچنین درمورد برنامه نویسی و کامپیوتر مینویسم.

به نام خداوند جان و خرد                  کزین برتر اندیشه برنگذرد

 

 

این صفحه عنوان خیلی جالبی داره، سراغاز

این وبلاگ در تاریخ 1395/2/28 ساعت 17:41  و در حالی که به امتحانات پایان ترم چند روزی بیشتر نمونده، ساخته شد (خداوکیلی هیچی هم نخوندم خیلی میترسم smiley)


من یه کاربر معمولی هستم. رشتمم کامپیوتر نیست، ولی عشق برنامه نویسی دارم. چند سالی میشه که با لینوکس اشنایی دارم ولی تقریبا از بهمن سال 1394 بود که به طور جدی تصمیم گرفتم یاد بگیرمش و بصورت dual boot کنار ویندوز نصبش کردم، قبل از اون فقط بصورت سطحی بلد بودم. به وبلاگ نوشتن هم علاقه دارم ولی هیچوقت دنبالش رو بطور جدی نگرفتم. البته قبلا یه وبلاگ تو بلاگفا داشتم و دلنوشته هامو توش مینوشتم ولی تعداد پست های اون بیشتر از تعداد انگشت های یک دست نشد چون روش وقت نذاشتم.
هدفم از ساختن این وبلاگ چیه؟ الان توضیح میدم.

اگه یه سرچی در وب فارسی انجام بدید مطالب زیادی در مورد لینوکس پیدا میکنید ولی!
ولی مطالب خیلی عمیق نیستن، بیشترشون در حد معرفی توزیع ها و یا معرفی دستورات و یا معرفی نرم افزار هاست، ولی هیچکدومشون به طور عمیق به ساختار سیستم عامل و ساختار نرم افزار ها و چگونگی نصب نرم افزار ها نمیپردازند (شایدم من خوب سرچ نکردم :)، بگذریم. شاید بگید که مثلا با دستور apt-get install  میشه نرم افزار نصب کرد اینکه کاری نداره! .  بله ، کاری نداره ، این دستور رو منم میتونم بزنم ولی هیچکجا نمیگن که فرایند نصب نرم افزار به چه صورته، وقتی این دستور رو میزنید دقیقا چه اتفاقی میفته، چی دانلود میشه، فایل های یک نرم افزار کجا کپی میشن، داخل یک پیکج چی هست، یک پکیج چه ساختاری داره، چه اطلاعاتی توش هست، چجوری میشه یک پکیج ساخت و اپلودش کرد رو مخازن توزیع ها ، چجوری میشه یک نرم افزار نصب شده رو تبدیل به پکیجش کرد و سوال های بیشمار دیگری که مجال مطرح کردن اونها در اینجا نیست.

الان که دارم این مطلب رو مینویسم خودم هم جواب بعضی از این سوالات رو نمیدونم، به همین دلیل، تصمیم گرفتم که این وبلاگ رو بسازم و هر چی در مورد لینوکس و ساختار اون یاد میگیرم، به صورت موشکافانه برای شما هم توضیح بدم. سعی میکنم بیشتر از مطالب وبسایت های خارجی استفاده کنم و مطالب رو ترجمه کنم و برای شما هم بزارم و همچنین سعی میکنم مستنداتی که تو سایت خود توزیع ها هست رو هم برای شما ترجمه کنم. امیدوارم که بتونم مطالب مفیدی بنویسم. مطالبی که هر چند شاید خیلی ساده به نظر بیان ولی ممکنه مشکل حتی یک نفر رو حل کنه، همین برای من کافیه :). سعی میکنم در حوزه ی برنامه نویسی و کلا کامپیوتر هم مطالبی بنویسم در حد وسعم، ببینیم اخر و عاقبت این وبلاگ به کجا ختم میشه، امیدوارم که اخرش خوش باشه. یا علی :)

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی