لینوکس، عشق، برنامه نویسی

لینوکس، عشق، برنامه نویسی

در این وبلاگ مطالبی درباره سیستم عامل لینوکس و همچنین درمورد برنامه نویسی و کامپیوتر مینویسم.

شنبه, ۱۰ فروردين ۱۳۹۸، ۰۲:۴۳ ب.ظ

به نام خدا

 

 

 

 

من تقریبا مدت زیادی هست که از مانجارو (با دسکتاپ xfce) استفاده میکنم. یکی از تجربه های بدی که در استفاده از مانجارو (با دسکتاپ xfce) داشتم این بود که سیستم موقع پخش ویدیو (چه در یوتوب و یا سایت های دیگه و چه در برنامه vlc)، و یا موقع حرکت دادن موس، هر چند لحظه یک بار به مدت حدودا 1 ثانیه هنگ میکرد و دوباره درست میشد. این مساله ی زیاد مهمی نبود ولی دیگه رو مغز ادم راه میرفت و تقریبا اعصاب خورد کن شده بود.  

قبلا چند باری توی اینترنت و فروم های خارجی درباره این مساله سرچ کرده بودم، میشه گفت که عده ی زیادی از کاربران این مشکل رو داشتن، هر کدوم راهی پیشنهاد داده بودن، از اپدیت کرنل گرفته تا حذف و نصب دوباره مانجارو. من چند بار کرنل رو به ورژن های جدید تر اپدیت کرده بودم ولی مشکل همچنان حل نشده بود و دیگه بیخیال شده بودم و راستش رو بخاید نه وقت و نه حوصله داشتم که بازم سرچ کنم و راه حل رو پیدا کنم. تا اینکه دیروز دوباره اعصابم خراب شد و گفتم یه سرج بزنم شاید راه حلی پیدا شد که ، اینبار شانس اوردم و مشکل رو حل کردم :)

 

 

راه حل 

 

این دقیقا همون راه حلی هست که کاربر خارجی توی فروم گفته بود

 

Turn off XFCE’s built-in compositor in ‘window manager tweaks
(replace with compton if you still want compositing [transparent windows etc])
Thats the first and number one I’d expect (xfce’s compositor is notorious for bad performance)
Let us know the results so we can go deeper if necessary

 

ترجمش میشه این:

   .غیر فعال کنید window manager tweaks رو از طریق xfce دسکتاپ compositor
:بعدش در ادامه گفته
بخاطر عملکرد بدش بدنام هست  xfce  دسکتاپ compositor

 

من اونو غیر فعال کردم و حالا مانجاروی من بدون هیچ لگ و هنگ کردنی خیلی خوب و عالی کار میکنه :)

 

برای غیر فعال کردنش:

 

1- منوی استارت (همون whisker menu) رو بزنید و  عبارت window manager tweaks رو جستجو کنید. 

  

 

  

2- برید به تب compositor و تیک enable display compositing رو غیر فعال کنید :)

 

 

3- بعدش مانجاروی شما نه لگ داره و نه هنگ :)

 

 

امیدوارم با این راه حل مشکل شما هم حل شده باشه :)

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی