لینوکس، عشق، برنامه نویسی

لینوکس، عشق، برنامه نویسی

در این وبلاگ مطالبی درباره سیستم عامل لینوکس و همچنین درمورد برنامه نویسی و کامپیوتر مینویسم.

به نام خدا

 

 

 

 

بله، سیستم عامل افسانه ای ویندوز ۷ به پایان راه رسید.

 

از امروز، سه شنبه ۲۴ دی ماه ۱۳۹۸، مایکروسافت دیگر ویندوز ۷ را پشتیبانی نخواهد کرد و باید برای همیشه با این ویندوز خداحافظی کنید زیرا که دیگر وصله های امنیتی برای این نسخه از ویندوز منتشر نخواهد شد و بنابراین در معرض انواع تهدیدات امنیتی قرار خواهد گرفت. با جرات می توان گفت که بعد از ویندوز xp، هیچکدام از نسخه های ویندوز، نه ویندوز  ویستا، نه ویندوز ۸ و نه ویندوز ۱۰ به اندازه ی ویندوز ۷ مورد استقبال و محبوبیت طرفداران قرار نگرفتند و امروز قطعا روز سختی برای طرفداران خواهد بود چرا که مایکروسافت دیگر هیچ گاه ان را پشتیبانی نخواهد کرد. این خبر برای ما ایرانی ها که هیچوقت از نسخه های اصلی ویندوز استفاده نکرده ایم خبر مهمی نباشد، اما برای میلیون ها کاربر وفادار ویندوز ۷ قطعا خبر بدی هست زیرا باید برای همیشه با ان خداحافظی نمایند و در صورت ادامه استفاده از ان، امنیت خودشان به خطر خواهد افتاد.

 

اما ایا این پایان راه است؟

ویندوز ۷ به پایان راه رسید، ولی شما به دنیای لینوکس سلام کنید :)

 

امروزه سیستم عامل لینوکس و توزیع های مختلف ان، به راحتی می تواند جایگزین ویندوز و برنامه هایش شوند. در روزگاران نه چندان دور، عموم کاربران رغبت چندان زیادی به استفاده از لینوکس نشان نمی دادند. علل مختلفی از سوی کاربران مطرح می شد از جمله اینکه، برنامه های جایگزین در لینوکس وجود ندارد، لینوکس پایدار نیست، لینوکس زیبا نیست و موارد دیگر. اما امروز به قاطعیت می توان گفت که همه ی این بهانه ها رفع شده اند و دلیل محکمی برای استفاده نکردن از لینوکس وجود ندارد.

 

پس بهانه را کنار بگذارید و حالا که ویندوز ۷ به پایان راه رسیده، به دنیای لینوکس سلام کنید :)

 

آیا لینوکس به حد کافی زیبا نیست؟

حتما شوخی می کنید، توزیع های بسیار زیبایی از لینوکس وجود دارن که نه تنها در عملکرد، بلکه در زیبایی نیز ویندوز را به راحتی شکست میدهند. میخوام با چندتا از نمونه های ساده شروع کنم :)

 

اوبونتو (ubuntu):

اوبونتو پیشنهاد اول برای کسانی هست که برای اولین بار می خواهند طعم لینوکس را بچشند. اوبونتو با پایداری بالا، و تیم قدرتمند کانونیکال، در این سالیان دراز، افراد بسیاری را مجذوب دنیای اوپن سورس کرده است. اوبونتو هر ۶ ماه یک بار، عاشقان دنیای لینوکس را با نسخه جدیدش به وجد می اورد و  با دسکتاپ زیبای گنوم، رقیب سرسختی برای ویندوز ۱۰  هست که بسیار زیبا، روان و بسیار قابل شخصی سازی می باشد. می توانید ظاهر ان را هر طور که دلتان می خواهد دربیاورید. حتی شبیه ویندوز! در هر حالت، با قدرت برای شما کار خواهد کرد

 

 

 

دیپ این (deep in):

دیپین را یک گروه علاقه مند به دنیای لینوکس در کشور چین توسعه می دهند. دیپ این به قدری زیبا و چشم نواز هست که نمی توانم درباره آن چیزی بگویم، حتما باید خودتان ان را امتحان کنید و از نزدیک ببینید تا باورتان شود!! بنا ندارم وارد جزییات بشوم، فقط خودتان امتحان کنید!

 

 

 

فرن او اس (feren os):

فرن او اس نیز یکی از توزیع های زیبا و چشم نواز و تازه وارد دنیای لینوکس هست که هر کاربری را مجذوب خود می کند. با دسکتاپ زیبای kde و مصرف رم بسیار پایین، گزینه ی مناسبی برای کسانی هست که می خواهند یک بار برای همیشه ویندوز را ترک کنند! دسکتاپ kde به قدری دارای انعطاف و قابل شخصی سازی هست که شکل و شمایل ان را به هر طریقی که دوس دارید می توانید دراورید، از ویندوز ۱۰ گرفته تا مک او اس!!  kde تنظیمات بیشماری را در اختیار شما قرار میدهد که بتوانید ظاهر ان را شخصی سازی نمایید. هر چه بگویم کم گفته ام، فقط بروید و خودتان امتحان کنید :)

 

 

 

المنتری او اس ( elementary os ):

المنتری او اس نیز یکی از توزیع های زیبا و چشم نواز لینوکس هست که توسط تیمی خلاق توسعه می یابد. تیم المنتری سعی کرده در ساخت توزیعش، بیشتر از سیستم عامل مک او اس الهام بگیرد، بنا بر این اگر عاشق مک هستید حتما المنتری انتخاب شما خواهد بود :)

 

 

بنا بر این اگر می خواهید به جرگه ی عاشقان لینوکس بپیوندید و برای همیشه با ویندوز خداحافظی کنید، این ۴ توزیع بالا پیشنهاد من به شما برای شروع کار خواهد بود :)

 

نظراتتونو حتما در قسمت کامنت بنویسید :)

نظرات (۱)

وای چرا من انقد به لینوکس علاقه دارممممممممممممممم

اگه لبتاب خریدم حتما میخوام دوال بوت کنم :)

الان لبتابم در شعن من یک برنامه نویس نیس خخخخخخخخ

خوشبختم امیرم

پاسخ:
سلام اقای امیر
خوشحالم که از لینوکس خوشتون اومده و می خواهید با ویندوز خداحافظی کنید.
لازم نیست لپتابتون جدید باشه :)  اگه لپتابتون قدیمی هست میتونید یکی از توزیع های سبک لینوکس ( مثل زوبونتو، یا لوبونتو یا مینت با دسکتاپ xfce )  رو روی یک عدد usb نصب کنید و از روی یو اس بی بوت کنید و باهاش کار کنید :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی